.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درخواست سوادكوهي‌ها از وزارت كشور؛
فوتبال سوادكوه و فيروزكوه بايد بي‌طرفانه برگزار شود
فرماندار سوادكوه با تشبيه مناقشه سرزميني سوادكوه و فيروزكوه در محور گدوك به فوتبال كه قرار است جلسه مصالحه اين مسئله در ورازت كشور برگزار شود گفت: وزارت كشور بايد با موضع بي طرفانه اين مسئله را حل و فصل كند ...
فوتبال سوادكوه و فيروزكوه بايد بي‌طرفانه برگزار شود

فرماندار سوادكوه با تشبيه مناقشه سرزميني سوادكوه و فيروزكوه در محور گدوك به فوتبال كه قرار است جلسه مصالحه اين مسئله در ورازت كشور برگزار شود گفت: وزارت كشور بايد با موضع بي طرفانه اين مسئله را حل و فصل كند.

فرماندار سوادكوه درباره اختلاف تقسيمات كشوري سوادكوه و فيروزكوه گفت: از حقوق سرزميني سوادكوه عقب‌نشيني نمي‌كنيم.

به گزارش شمال نيوز، علي محمد صمديان در حاشيه نشست ستاد تسهيلات سفر استان مازندران در جمع خبرنگاران درباره آخرين وضعيت اختلاقي تقسيمات كشوري سوادكوه و فيروزكوه اظهار داشت: بر اساس مصوبه سال 72 هيئت وزيران، روستاي گدوك در شهرستان سوادكوه و فيروزكوه به عنوان مرز بين اين دو شهرستان تعيين شد كه اين امر بعد از مدتي به منطقه گدوك توسعه يافت و اختلافات در اين زمينه بيشتر شد.

وي با اعلام اينكه از نظر تقسيمات كشوري 400 متر با همديگر اختلاف داريم، خاطرنشان كرد: 200 متر از مجموع موارد اختلافي به سمت سوادكوه متعلق به سوادكوه شد كه در حال حاضر موارد اختلافي به 200 متر كاهش يافت.

فرماندار سوادكوه با اشاره به دستور وزير كشور براي حل اين مشكلات و موارد اختلافي بين سوادكوه و فيروزكوه از برگزاري نشست بين فرماندار سوادكوه و فيروزكوه در وزارت كشور خبر داد و تصريح كرد: اين مسئله در سال جاري حل خواهد شد.

وي از سوادكوه به عنوان مدخل ورودي استان مازندران ياد كرد و اضافه كرد: سوادكوه داراي چهار شهر و 220 روستا و داراي مناطق گردشگري زيبا است.

فرماندار سوادكوه از واگذاري پارك جوارم سوادكوه خبر داد و تصريح كرد: براي زير ساخت اين پارك ملي يك ميليارد تومان هزينه شده است.

وي با اشاره به فعاليت ستاد تسهيلات سفر از يك هفته قبل از عيد در سوادكوه از تشكيل 9 كميته خدمات رساني به مهمانان نوروزي خبر داد و يادآور شد: تمام امكانات شهر براي پذيرش مسافران نوروزي مهيا است.

صمديان از اسكان يك هزار و 500 خانواده فرهنگي در مدارس سوادكوه خبر داد و خاطرنشان كرد: چهار شهر زيراب، پل سفيد، شيرگاه و آلاشت سوادكوه مهياي استقبال از گردشگران است.

وي با اشاره به كاهش حوادث جاده‌اي در محور سوادكوه در نوروز امسال از حضور پررنگ پليس در محورهاي مواصلاتي سوادكوه تشكر كرد.

فرماندار سوادكوه از احداث موزه مردم شناسي در شهر آلاشت خبر داد و اظهار داشت: شش واحد ساختماني شهرداري نيز براي ارائه خدمات به گردشگران در كنار اين موزه ساخته شده است.

صمديان از تصويب 10 نقطه گردشگري در سفرهاي اول و دوم دولت به مازندران خبر داد و ادامه داد: براي زيرساخت‌هاي اين نقاط دولت برنامه ويژه‌اي دارد.

وي از وجود 700 نقطه گردشگري در منطقه سوادكوه خبر داد و خاطرنشان كرد: تاكنون 600 نقطه در اين منطقه شناسايي شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهروند طبري 20 آبان 1388
با سلام
روزگاري حاكمان مازندران كه از پيشگامان گسترش تشيع اثني عشري در ايران بوده اند حتي بر ري حكومت داشتند . مردم فيروزكوه با لهجه و زبان مازندراني سخن مي گويند ولي امروزه جزء استان تهران شده است چون احتمالا تهران بيشتر به آنها رسيدگي مي كند.اشكال از مازندراني هاست كه داشته هاي خويش را قدر نمي دانند. آقايان اكبري و ادياني نمايندگان مردم سوادكوه در مجلس شوراي اسلامي چرا خاموش نشسته اند و از حق سوادكوه دفاع نمي كنند! مي دانيد بعضي از مسوولين اداري و قضايي فيروزكوه مازندراني و حتي اهل سوادكوه هستند ولي متاسفانه براي حفظ موقعيت خويش از ستم فرمانداري فيروز كوه جانبداري مي كنند!
milad 20 آبان 1388
آقا این مطلب ۲۰ بود فقط یه چیزی از قلم افتاده این تهرانیها که میگن گدوک مال آوناست چرا مردم اون منطق همه مازندرانی صحبت می‌کنن شما امروز برو اونجا آش دوغ بخور ببین یک نفر با لهجهٔ تهرانی‌ حرف می‌زنه همه مثل ما مازندرانی حرف میزنن بابا اونجا مال ماست اگه مسئولین عرضه داشتن و مردم هم مثل ترک ها با هم متحد بودن همون شبی‌ که تابلویی راهدرخانه رو با اسپری رنگ کردن و مازندران رو خط زدن فرداش باید رهپیمایی میکردن
نا شناس 20 آبان 1388
از مديران ارشد مازندران و مجمع نمايندگان استان مي خواهيم كه كمي غيرت به خرج دهند و از اين دوست با غيرت سوادكوهي حمايت كننداگر كاري نكنيم مازندران را هم از ما مي گيرند
كياني 20 آبان 1388
چرا مسئولين استان مازندران در اين خصوص سكوت مي كنند . براستي براي حفظ منافع استان چه كسي پاسخگو است !!؟؟
امیر 20 آبان 1388
سلام علیکم
احسنت بر شما که حداقل اطلاع رسانی می فرمایید . متاسفانه صدای مردم مظللوم مازندران را هیچکس نمی خواهد بشنود! باید از طریق صدا وسیمای استانی و همچنین شبکه سراسری اینگونه بی حرمتیها به گوش مسئولان عالیرتبه کشور برسد. به هر حال در این دولت چند مازندرانی در هیئت دولت هستند . همچنین از طریق مجلس نیز باید اینگونه مسائل مطرح شود و خاطیان مورد پیگرد قرار گیرند.
نا شناس 10 فروردين 1389
منطقه زیباوپرآب خطیرکوه که متعلق به سوادکوه بودراهم چندسال قبل سمنان از آن خودکرد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.